lunes, 14 de junio de 2010

Projecte final

INTRODUCCIÓ

El nostre projecte final consisteix en una activitat basada en la higiene personal i domèstica. A partir del programa JClic hem fet un seguit de dinàmiques perquè els nens puguin aprendre jugant la importància que té la seva cura personal. Aquestes activitats que hem dissenyat van adreçades a nens de l’etapa infantil, de 4 a 6 anys, ja que aquestes dinàmiques estan adequades a les seves capacitats de desenvolupament.
Per fer el nostre projecte final em escollit el programa JClic, ja que és un programa amb el qual es poden realitzar diverses activitats de diferents besants, també dir que volem remarcar la importància que tenen les TIC en el món actual de l’educació, i aquest programa tracta els continguts que treballem, com és la higiene personal i la domèstica, i a la vegada s’utilitza la tecnologia informàtica clau per el futur dels alumnes.
Per altra banda, ja que a les escoles donen tanta importància a la higiene personal i fan un seguit d’activitats per tal de treballar-la, per aprofundir el tema i fer-lo més dinàmic, hem creat un JClic on els alumnes podran fer diverses activitats, com ara; trencaclosques, joc de parelles, relacionar quantitats...



METODOLOGIA

Amb aquests jocs podem treballar en qualsevol època de l’any, ja que són dinàmiques que formen part de la nostra vida quotidiana.
Treballarem a partir de les activitats JClic esmentades anteriorment i a través de la pràctica diària. El JClic ens permetrà treballar de forma individual i també col•lectiva.
Per realitzar les activitats, hem instal•lat el programa JClic Author, el qual hem aprés a utilitzar amb l’ajuda de tutorials.
En primer lloc vam escollir el tema, la higiene personal i domèstica, i l’edat a la que ens volíem adreçar, infantil, i seguidament vam recollir imatges i tipus d’activitats que volíem realitzar.
Un cop vam tenir totes les activitats les vam dividir en dos blocs higiene personal i higiene domèstica. Per acabar hem creat un vincle al nostre blog, per tal de que puguin disposar d’aquestes tothom qui li interessi.

CONTINGUTS

El contingut principal a treballar a estat la higiene personal i la higiene domèstica.
També hem pogut treballar diferents formes de conviure la higiene tant personal com domèstica dels alumnes alhora de compartir tasques dintre de la pròpia llar familiar.
Per altra banda també hem treballat el currículum nuclear que se’ns demana com les matemàtiques, les llengües orals i escrites...

OBJECTIU GENERAL

- Realitzar els hàbits bàsics de salut i benestar de forma autònoma i acceptar les normes de comportament i utilització d’espais i objectes relacionats amb aquests hàbits.

OBJECTIUS ESPECÍFICS

-Reconèixer cadascun dels noms dels elements utilitzats per a la higiene personal.
-Identificar els elements i objectes que s’utilitzen a la higiene personal.
-Seqüenciar els processos de neteja personal ( mans, cap, dents,…).
-Reconstruir i manipular de forma digital imatges relacionades amb la higiene domèstica.
-Observar la quantitat d’elements de higiene personal que hi ha a cadascuna de les caselles.

COMPETÈNCIES

-Comunicació lingüística.
-Competència matemàtica.
-Tractament de la informació i competència digital.
-Autonomia i iniciativa personal.

ACTIVITATS

El nostre grup hem creat amb el programa JClic una sèrie d’activitats relacionades amb la higiene personal destinada per a l’etapa infantil.
Les activitats són les següents:
-Associació d’elements: es tracta de relacionar el nom de l’objecte amb l’element.
-Compta quans n’hi ha: es tracta de comptar la quantitat d’objectes iguals que hi ha a les caselles i relacionar-ho amb el nombre corresponent.
-Joc de parelles: fa referència a l’activitat de descobrir els dos objectes iguals per tal de formar parelles.
-Ordena la seqüència: la seva finalitat és de ordenar la seqüència per tal d’aprendre l’ordre en el qual ens rentem els cabells.
-Relaciona: es tracta de relacionar amb l’ordre adequat les seqüències d’imatges.
-Sopa de lletres: observar i descobrir a la graella de lletres els noms dels objectes d’higiene personal.
-Trencaclosques: es tracta d’unir les diferents peces per tal de formar la imatge final.

Desprès d’haver explicat els continguts als nens i haver-ho treballat a l’aula, els alumnes hauran de fer aquestes activitats a través del JClic, i el mestre d’aquesta manera veurà si s’ha entès el concepte, depenent de si els alumnes fan bé o no les activitats multimèdia, per aquest motiu volem remarcar que aquesta activitat és avaluadora perquè l’objectiu del mestre és veure si les activitats es realitzen correctament o hi ha una mancança.


CONCLUSIONS

A partir del nostre projecte em pogut investigar a través de les noves tecnologies i formar-nos com a futurs professionals per tal d’algun dia educar als nens en la societat que ens envolta, remarcant la importància de les TIC i el paper que tenen els nous recursos digitals en l’educació i en l’aprenentatge dels més petits.
Com heu pogut observar, el programa JClic és molt útil per crear activitats lúdico-educatives per a la formació i desenvolupament intel•lectual dels alumnes. Pensem que aquest programa és un bon recurs degut a que els nens aprenen motivats i estimulats a traves del joc, sense que se’n adonin i que no es faci avorrit l’aprenentatge. Aquest aprenentatge per descobriment ajuda a que siguin nens més autònoms i independents.
La creació de l’espai educatiu del bloc ens ha ajudat a reunir informació de qualitat seleccionada segons les nostres preferències, ja que a la xarxa se’n troba molta i de molt mala qualitat. En aquest espai, el que pretenem és que molts professionals, com nosaltres, puguin sentir-se identificats i tenir a l’abast recursos i eines per poder treballar la formació dels nens i pugin contrastar opinions i criteris.
L’assignatura d’habilitats comunicatives encarada a les noves tecnologies,en concret a l’alfabetització multimodal, ens ha aportat molt coneixement sobre aquest tema, hem adquirit informació necessària per tal de saber-nos manejar en les aplicacions tecnològiques dedicades a l’educació.

5 comentarios:

  1. Hola xiques!
    He estat donant un primer cop d'ull al vostre bloc i està molt bé!
    Treballar els hàbits d'higiene en aquesta etapa resulta fonamental per adquirir bones costums entre els més petits i penso que tenir la possiblitiat de fer-ho a través de les noves tecnologies pot ser una manera creativa de reforçar els aprenentatges que els trasmeteu dia a dia a l'aula en la vostra tasca docent.
    Seguiré el bloc amb més deteniment i per al proper curs ja animaré a les meves alumnes del C.G.Sup d'E.Inf. per tal que prenguin exemple i puguin agafar idees!
    Felicitats i endavant!!!

    ResponderEliminar
  2. Molt divertida la cançoneta "A lavarse los dientes"!!!!xaladora a tope...

    ResponderEliminar
  3. Hola a totes!!
    Està molt bé la tasca que esteu realitzant.Crec que és una iniciativa molt bona la de compaginar l'aprenentatge amb el joc, ja que és una forma de que els nens aprenguin qüasi sense adonar-se'n.
    Seguiu així! Felicitats!!!

    ResponderEliminar
  4. Janaina el projecte està aquí sota la introducció, et surt un quadre on has de posar "ejecutar" i un cop ho has posat tarda una estoneta en carregarse però et surt!

    ResponderEliminar